Artefakty, nagrody, automatyczny system zapisu gry? Wszystko to w nowym TR!

W kwietniowym Exclusive dev Q&A session jak zwykle możemy dowiedzieć się kilka skromnych, ciekawych info na temat TR9. Pierwszą z nich jest system zapisu:

Gra posiada automatyczny system zapisu gry.

– Odpowiedział Karl Stewart na jedno z pytań fanów. Kolejnym jest pytanie, czy na wyspie, którą zwiedzimy podczas gry jest jakiś rodzaj elektryczności, czy zasilania.

Wyspa sama w sobie posiada mnóstwo historycznych wątków, niektóre z nich nawet bardziej nowoczesne, niż można się początkowo spodziewać. Jak już zostało pokazane, na plaży lądowały samoloty, czy rozbijały się statki z różnych wieków. Tubylcy zaś, robią co umieją najlepiej, zabrali nawet paliwo z tych opuszczonych wraków, w niektórych przypadkach wykorzystują je do zasilania pewnych generatorów. Nie chcę iść głębiej w szczegóły, ponieważ zawsze jesteśmy świadomi niepotrzebnych spoilerów. Mimo wszystko przemawia to przez naszą obietnicę różnorodności środowiska oraz doświadczeń podczas gry. To znacznie więcej, niż na pierwszy rzut oka.

A co z postaciami drugoplanowymi, które się pojawią? Czy są to na tyle ważne postacie, by napędziły nowy świat Tomb Raidera, ale też takie, które nie wystąpią w przyszłych grach z serii? Dosyć trudne pytanie.

W ciągu następnych kilku miesięcy będziemy przedstawiać wam resztę obsady, ale to co mogę powiedzieć, to to, że ustaliliśmy, iż ta pierwsza przygoda Lary, będzie bardzo kluczowa. W związku z tym, wszystkie postacie zostawią na Larze ślad, lepszy lub gorszy. W tej kwestii, co do Rotha, mówiliśmy bardzo jasno. Będzie w tej sytuacji, że będzie musiał popchnąć Larę do zrobienia pewnych rzeczy, utożsamiających ją z jej rodowym nazwiskiem. Więc tak, te “drugoplanowe” postacie są bardzo ważne dla rozwoju bohaterki, bardziej niż w poprzednich częściach gry. Zamiast po prostu integrować ze wspierającą ją załogą, każda postać będzie miała bezpośredni wpływ na jej ewolucję.

Ktoś zastanawiał się także, czy losy załogi są już zaplanowane z góry przez scenariusz, czy będziemy mogli wpływać na to podczas gry. Odpowiedź jest dla mnie całkowicie niezrozumiała, ale być może wy coś z tego zrozumiecie:

Naszym celem jest opowiedzenie bardzo specyficznej historii w Tomb Raiderze, a sam scenariusz rozgrywa się w autorskim stylu. Warto zauważyć, że nie neguje to wolności eksploracji, jak w przypadku hubów czy obozów przetrwania (basecamps). Mówię konkretnie o postępie fabuły w podobnym charakterze.

W sumie mnie to pytanie także nurtowało: co z nagrodami za zbieranie artefaktów? Pytanie na oficjalnym forum brzmiało mniej więcej: “Będzie podobny system nagród, to jest artefakty i relikty, jak w poprzednich tytułach TR i nagrody za ich zdobycie podczas eksploracji?” Odpowiedź była prosta, chociaż mało jasna.

Nie chcę za bardzo wchodzić w szczegóły, ale mogę potwierdzić, że jak w poprzednich grach z serii, będą dla was ukryte artefakty do kolekcjonowania. Z zapałem chcemy utrzymać eksplorację i odkrywanie jako filar gry.

Dzisiaj to niestety na tyle. Ciekawie prezentuje się przedstawianie nam kolejnych postaci mających znaczną rolę w grze. Na pewno ma to związek z planowaną, wielką kampanią nowego TR, która zacząć się ma już tuż tuż, bo w maju. Przypomnijmy, że jeśli gra ma wciąż oficjalną datę premiery planowaną na “Fall 2012”, to zostało nieco ponad 6 miesięcy do wypuszczenia gry!

c0nrad

View more posts from this author
  • Shalryma

    Według mnie odpowiedź na pytanie czy będziemy mieć wpływ na losy ludzi na wyspie,brzmi ‘nie’ i w wypowiedzi Karla jest to bardzo dyplomatyczne ‘nie’.Tomb Raider jest grą akcji bez elementów RPG,tak więc szczerze wątpię aby były tu jakiekolwiek decyzje dotyczące fabuły poza tym,gdzie pójdziemy najpierw.

  • Znowu automatyczny system zapisywania gry? Heh to chyba nadal ten sam silnik co w TR7, TRA, i TRU… Nie przeszkadzał mi on bardzo, ale potrafił wnerwić czasami 😉