Custom Levels, czyli fanowski Tomb Raider

Odkąd w 2000 roku pojawił się w Tomb Raider Chronicles edytor leveli, fani z całego świata mogli urzeczywistnić swoje marzenia dotyczące stworzenia własnego poziomu czy nawet całej gry z Larą Croft.

Niejednokrotnie zdarzało się, że po skończeniu którejś z części gry czuło się niedosyt, chciało się poznać dalsze losy bohaterów. Trzeba też przyznać, że niestety seria Tomb Raider ma na swoim koncie nieskończone historie i niedopowiedziane sytuacje czy losy bohaterów. Niech za przykład będzie Tomb Raider The Angels of Darkness.

W pierwotnym założeniu gra miała składać się z trzech części, a przez porażki w prowadzeniu projektu oraz zwykły pośpiech, przez co niewybaczalne błędy techniczne, Angel of Darkness zamiast stać się pokazem nowej technologii, stał się przyczyną porażki finansowej i wielkiego kryzysu marki. Tym samym trylogia zakończyła się tylko na jednej części. Wielu graczy nie mogło się z tym pogodzić.

I w tej sytuacji z pomocą przyszły edytory leveli i inne programy do tworzenia gier, które przyczyniły się do uzupełnienia historii i przede wszystkim jej zakończenia.

4

Tomb Raider: Forgotten Remnants

Na YouTubie jest mnóstwo filmików z przechodzenia takich projektów. Jakość tych gier uzależniona jest od wielu czynników. Najważniejsze z nich to jak najlepsza znajomość programu do budowania świata wirtualnego wraz z wizją na plansze. Dodatkowo istotny jest pomysł na zagadki oraz fabułę. Spełniając te kryteria niejeden custom levels stał się wybitnym i konkurującym z oryginalną serią Tomb Raider.

3

Tomb Raider Anniversary II

W czasach, kiedy Crystals Dynamic zdecydowało się na odświeżenie serii, czyniąc Larę Croft zupełnie inną postacią i robiąc przewrót w jej biografii, fani klasyków zakasują rękawy i wciąż kontynuują to, co zostało przez dewelopera oficjalnie zakończone. I tak wyśmienite Tomb Raider Anniversary, które było zremasterowaną pierwszą odsłoną przygód panny Croft, doczekało się drugiej części. Właśnie finalizuje się odświeżona wersja najlepiej sprzedawanej części w historii klasycznej serii Tomb Raider, czyli druga część!

Przechwytywanie

Tomv Raider: Ancient Artifact II

Niestety w beczce miodu musi się znaleźć łyżka dziegciu. Custm Levele są dostępne jedynie dla graczy komputerów osobistych. Z uwagi na prawa do marki, certyfikaty czy zgodności techniczne, fanowskie mapy nie są przeznaczone dla użytkowników konsol. Dodatkowo nigdy też nie pojawiło się narzędzie edytorskie dla graczy PlayStation, Xboxa  czy Wii. Stąd miłośnicy przygód Lary, posiadający np. PS3 lub Xbox 360 nie mogą stworzyć samodzielnie swoich ulubionych lokacji czy zaproponować jakąś ciekawą historię dla panny archeolog.

Przechwytywanie1

Tomb Raider: Poseidon’s Sanction

 

Sylwester

View more posts from this author