Dev Blog: Mit o Babie Jadze

Było kilka pomysłów na nasze fabularne DLC, ale sama obecność słowa “Witch” miała taką magnetyczną aurę, więc myślę, że już na początku wszyscy wiedzieliśmy w jaki kierunek celujemy. Jednego razu zdecydowaliśmy przejrzeć motyw czarownicy i to jakie mogłoby mieć znaczenie w ramach świata Lary Croft. Nie zajęło nam to długo, by uświadomić sobie, że jest tylko jedna czarownica, na której moglibyśmy się skupić. Baba Jaga nie jest postacią znaną na całym świecie, chyba że ty lub twoi rodzice dorastali przesiąknięci słowiańskim folklorem. W ostatnim czasie osiągnęła ona pewien poziom rozpoznawalności na zachodzie, dzięki pojawianiu się w grach, komiksach i pop kulturze chatki Baby Jagi. Jest ona przedstawiona jak mała kabina postawiona na kurzych łapkach i pojawia się m.in. w pierwszych dodatkach do gry Dungeons and Dragons. Sama wiedźma pojawiła się w takich komiksach jak “Hellboy and Fables”, ale wspomniano o niej w filmie “John Wick”.

Według nas, zajmowała ona perfekcyjne miejsce pomiędzy nieznany, a tematem, który był już wielokrotnie przerobiony. Podczas pracy z Starszym Projektantem Will Kerslakem i Jeff Wajcsem, zdecydowaliśmy, które elementy mitu chcielibyśmy włączyć, a które obalić. Tak czy siak, wiedzieliśmy, że chatka na kurzych łapkach musi być zawarta w grze.

tumblr_inline_o1jiix4qCa1qij4lt_1280

Szkic koncepcyjny

Najnowsze części Tomb Raidera mają dość subtelną relację z światem nadprzyrodzonym. Są one zbudowane głównie na rzeczywistości, ale posiadają gdzieniegdzie elementy nadnaturalne. Wiedzieliśmy, że chcieliśmy pogłębić temat elementów nadprzyrodzonych, ale w taki sposób, aby uzasadnić i wyjaśnić każdy z pomysłów, żeby utrzymać wewnętrzną spójność całej gry. Okazało się, że najbardziej ekstremalne i przerażające elementy mitu, które wciąż były bliskie prawdzie, pozostawały wierne podstawowej wersji gry. Niektóre z bardziej dziwacznych elementów zostały odrzucone, aby uprościć historię, ale wszyscy pozostaliśmy twardzi wobec znalezienia się w grze chatki na kurzych łapkach, upewniając się jednocześnie, że znajdziemy sposób, aby satysfakcjonująco dołączyć ją do fabuły. Pozostał nam najtrwalszy i niezapomniany obraz związany z mite Baby Jagi.

Naszym ostatnim wyzwaniem było znalezienie miejsca dla tej oddzielnej historii, tak aby była częściową świata w Rise of the Tomb Raider. Nasza wersja Baby Jagi jest podłączona do historii sowieckiej w dolinie, a także tej o rdzennych mieszkańcach. Chcieliśmy upewnić się, że gracze będą mieli dostęp do dodatku jak najwcześniej lub kiedy dawno już ukończą główną część fabuły. Wiedzieliśmy również, że potrzebujemy postaci, która mogłaby reprezentować zarówno rodzimych mieszkańców jak i doświadczenia Sowietów – Nadia.

Nadia, młoda wnuczka Rosjanina, który pozostawił swoje dotychczasowe życie za soba, aby żyć z rdzennymi mieszkańcami doliny. Poprzez to Nadia stała się częścią fabuły o rosyjskim folklorze jak i rdzennych legendach, historii radzieckiej i prywatnej historii, która ją dotyczy. Nadia była w pewni żywą postacią, kiedy Ashly Burch dała wigoru i energię do skryptu, w którym Lara jest kimś doświadczonym, spokojnym i przekonanym o swoich racjach.

Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to internet marketing, etiketten drucken and index backlink
© Square Enix Ltd. Lara Croft and Tomb Raider are trademarks of Square Enix Ltd. All rights reserved.