EKSKLUZYWNIE: Twórcy odpowiadają!

Od dnia 26 maja mieliście okazję zadać pytanie twórcom najnowszego Tomb Raidera. Cieszę się, ponieważ zadaliście naprawdę ciekawe. Wybrałem kilka najlepszych spośród forum, komentarzy spod newsa Gram.pl, naszego newsa, czy też tych, które dostałem osobiście. Mam nadzieję, że odpowiedzi Was co najmniej zadowolą, jeśli nie wprawią w czystą radość… No to jedziemy!

 

Może już jakieś przewidywane wymagania sprzętowe?

Jesteśmy blisko ujawnienia ich oficjalnie, więc wstrzymamy się teraz od odpowiedzi. Jak tylko będziemy mieli już dokładną specyfikację sprzętową – podzielimy się z wami!

Czy takie rzeczy jak rozpalanie ogniska, opatrywanie ran itp. będą w postaci mini-gier?

Lara będzie się ogrzewać przy ogniu w obozowiskach (basecamps), oraz może korzystać z ognia jako narzędzia do rozwiązywania zagadek, bądź podpalenia przeszkód stojących jej na drodze. W pewnym krytycznym momencie gry Lara będzie musiała zająć się swoimi ranami. Podobnie jak w przypadku polowania czy eksploracji, nie chcemy jednak zagłębiać się w symulację.

Czy niektóre miejsca będą generowane losowo, włącznie z apteczkami, jedzeniem itp? Podobnie jak w Diablo.

Nasze środowisko zostało starannie wykreowane w ten sposób, by opowiedzieć historię wyspy i jej mieszkańców. Losowo generowane obszary do eksploracji za bardzo odeszłyby od narracji, którą chcemy opowiedzieć.

Czy będzie możliwość strzelania z dwóch pistoletów?

Często słyszymy to pytanie, ale uparcie odmawiamy na nie odpowiedzi. Musisz zagrać w grę, by dowiedzieć się, czy podwójne pistolety powrócą. Jak już było powiedziane, tym razem łuk to Lary pierwsze prawdziwe narzędzie, jedyna linia ratownicza w grze, stał się ikoną nowej wizji Tomb Raidera.

Czemu usilnie staracie się podtrzymać markę z lat 90-tych o której już mało kto pamięta?

Podczas gdy przemysł gier komputerowych jak i sami gracze zmienili się od roku 1996, rdzeń, który odpowiada za wyjątkowość Tomb Raidera i Lary Croft jest aktualny do dziś. Seria potrzebowała świeżej warstwy farby, jak i powiewu świeżości. Wciąż pracujemy nad marką Tomb Raider, ponieważ ma ona w sobie jeszcze sporo życia i mamy nadzieję, że nasza historia typu origin przyciągnie do Lary całe tłumy.

Z jakich gier czerpaliście inspiracje przy tworzenieu TR?

Generalnie czerpaliśmy inspiracje z różnych tytułów action/adventure, ale również przyjrzeliśmy się szerszej formie rozrywki. Jak już stwierdzaliśmy w przeszłości, historie opowiedziane w Batman Begins czy Casino Royal wpłynęły na nas szczególnie mocno – dzisiejsze, nowoczesne podejście do owych ikon, które przekształcały się, stawały bohaterami od zera, przed oczami samego widza.

Czy zamierzacie ukazać zmiany w jej psychice oraz charakterze podczas gry, czy dbacie o aspekt psychologiczny przetrwania?

Absolutnie. Ta wyspa, i pierwsza prawdziwa przygoda Lary zmieni ją na zawsze. Zarówno jej psychiczny, jak i fizyczny rozwój będzie imperatywny dla przyszłości serii.

Czy po tej części Tomb Raider planujecie iść w kierunku takim, że Lara będzie coraz sprawniejsza i będzie z czasem przypominała tą “starą Larę”?

Nowa i młodsza Lara pozostała inteligentna, uzdolniona, wierna, elokwentna, wysportowana i śmiała, ale w tym wypadku też trochę niepewna siebie. Zobaczycie jej rozwój i stawanie się tą samą postacią z klasycznych części serii, która jest zdolna i pewna.

Czy ruchy Lary w aktualnie pokazanych gameplayach są już nagrane w motion capture?

Cutscenki i niewielka ilość animacji w grze są wykonane w technologii motion capture, ale wiele z nich jest robionych ręcznie, by urozmaicić ruchy postaci.

 

c0nrad

View more posts from this author
  • ”Nie zagłębią się w symulację”, ale kilka jej elementów będzie, tak samo jak z survival horrorem (bo chyba nie powiecie mi, że scenka jak Lara wchodzi do niby opuszczonego domku, a potem schodzi do ”ciekawej” piwnicy nie jest z deka horrorowa;-)), ale górować będą elementy platformowe i zręcznościowe – to dobrze, ciekawe jak będzie z rozmowami z innymi ludźmi na wyspie (ponoć mają być bardzo rozbudowane…), będą wybory odpowiedzi jak w Dragon Age czy Deus EX HR czy co? Oby gra była dłuższa niż TR8: U, choć newsy z E3 raczej temu przeczą… [”przez kampanię będzie się można przebić błyskawicznie” – to mnie najbardziej martwi..]

    • Techniczny13

      Wyborów odpowiedzi nie będzie, to w sumie nie czysty RPG 😛

      Grę imho warto kupić. Co do DLC, to będzie tylko czasowym exclusivem – tym razem po debiucie na Xbox’a – trafią też na resztę platform (PC i PS3). 😉