Elementy gry

PRZED PREMIERĄ

Crystal Dynamics zwraca szczególną uwagę na system walki w grze. Według nich, zawsze stanowił on piętę achillesową serii. Wśród wymienionych wrogów, to przede wszystkim wrogo nastawieni Zbieracze oraz wszelkiej maści zwierzęta – wilki, ptaki, zające, dziki, kraby oraz jelenie.

Wiadomym jest też, że będziemy strzelać z broni palnej – pistoletu, oraz shotguna. Amunicja do nich będzie jednak stosunkowo ograniczona, więc używać ich trzeba będzie bardzo roztropnie. W innym przypadku Lara użyje pozostałego asortymentu, w którym między innymi znajdzie się łuk, jak i bardzo promowany czekan.

Podczas gry, Lara prawdopodobnie pozyska dwa takie same pistolety (nawiązanie do poprzedniego wizerunku Lary?), którymi podobno posługuje się Roth. Twórcy odmówili jednak komentarza w tej sprawie…

Nie wiemy jednak nic o systemie leczenia. Mimo, że niektóre magazyny podawały, iż Lara będzie musiała zbierać jedzenie i wodę, nie ma oficjalnej informacji na ten temat.

Ważnym także elementem gry jest pogoda. Z pewnością na wyspie nie będzie panował tylko ponury klimat. Twórcy rzucili też trochę światła na “system” dnia i nocy, co ściśle związane jest także ze zmianami warunków pogodowych. Nie będzie typowego cyklu dnia i nocy, co znaczy tyle, że jeśli będziesz stać w jednym miejscu przez kilka godzin, nie nastanie nagle noc. Dopiero gdy wrócisz do tej części wyspy za jakiś czas, ujrzysz ją w całkowicie innym klimacie.

Przykład (podany przez samych twórców) – jeśli odwiedziłeś plażę, gdzie szaleje burza, pada obfity deszcz, to gdy powrócisz następnym razem, zobaczysz piękne słońce, w którego blasku Lara po prostu promienieje. W wywiadach często mogliśmy usłyszeć o tym, że gdy Lara odwiedzi bardzo chłodne rejony wyspy, to będzie trząść się z zimna i reagować odpowiednio do sytuacji. Jednakże nie wiemy nic więcej, czy pojawi się śnieg, czy będą to wysoko położone góry, i tym podobne.