Jak wyglądają huby? Co ze Steamem? Kilka nowych informacji o TR!

Nie są to może informacje o grze, które chcielibyśmy usłyszeć, ale to zawsze coś. Z kolejnego “Exclusive Q&A Session” możemy dowiedzieć się paru nowych informacji związanych z tegoroczną odsłoną TR. Zacznijmy od platformy Steam, i możliwości zamówienia gry przed premierą cyfrowo.

“W przeszłości, Square Enix miał fantastyczne relacje ze Steamem, z większością naszego katalogu gier na owej platformie. Nie przewidujemy żadnych zmian tej relacji w przyszłości!”

Odpowiada Karl Stewart na pytanie, czy Tomb Raider będzie dostępny na platformie Steam, i czy będzie można grę zamówić przedpremierowo za jego pośrednictwem.

A teraz trochę o zawartości gry. Tereny, po których będziemy poruszać się w grze to tzw. “hubs” (będę mówić o nich po prostu huby, ponieważ nie mogę znaleźć dokładnego odpowiednika w języku polskim).

“Huby to duże, otwarte przestrzenie na wyspie, które są gotowe do eksploracji. Lara może wyrzeźbić przez nie swoją własną ścieżkę, oczywiście jeżeli dany obszar nie jest zablokowany przez mechanizm gry i będzie wymagać powrotu dopiero wtedy, gdy Lara lepiej wyposażona.”

A co z podróżą między owymi terenami? Czy będziemy mieć w pełni otwarty świat, w którym w każdej chwili możemy pójść gdzie indziej? Nie, co podkreślam po raz kolejny. Na ten sam temat wypowiada się Karl, i tłumaczy, jak to będzie wyglądać.

W owych przestrzeniach hubów są bazy wypadowe, obozowiska, o których wcześniej mówiliśmy. Obozowiska pozwolą Larze szybko podróżować pomiędzy hubami, które już odwiedziła. Mechanizm daje graczowi opcję szybkiego powrotu do pewnego miejsca, by stawił czołu wyzwaniu, któremu wcześniej nie mógł sprostać. Mówiąc to chciałbym też podkreślić, że nie będziesz swobodnie wirować między hubami. Przez niektóre bardziej “liniowe” ścieżki z hubu do hubu poprowadzi cię fabuła, niektóre z nich odwiedzisz sam.”

Warto też wspomnieć o pracy kamery. Fani obawiają się, że na ekranie będziemy widzieć tylko połowę ciała Lary, co może utrudnić ocenianie odległości skoku. Pisałem już o tym kiedyś, ale mam nadzieję warto przypomnieć.

Jak w większości trzecio-osobowych gier akcji, będziesz w stanie zobaczysz całe ciało Lary przez większość czasu gry. Mamy specjalny dedykowany zespół, który uczynił kamerę bardziej dynamiczną i filmową. W klaustrofobicznych miejscach kamera będzie blisko Lary  by gracz mógł poczuć to, co ona. W rozległych, otwartych przestrzeniach, kamera będzie przesuwać się do tyłu w ten sposób, by gracz mógł wyraźnie widzieć teren. Pierwsza część dema zaprezentowanego na E3 rozgrywała się głównie w ciasnych korytarzach, które mogły przestraszyć – było to przyczyną dla którego widok był bardzo zbliżony do bohaterki. Skekwencja, w której Lara uciekała z walącej się jaskini, kamera całkowicie oddala się do perspektywy, w której widzimy całe ciało postaci. Możecie być pewni, naszym celem nie jest zapewnienie, by kamera była ubytkiem na grywalności.

Ciekawym aspektem gry jest sam okres, kiedy Lara wciąż jest niedoświadczona. Obawiano się, że walka w tym okresie będzie mało zręczna. Twórcy podkreślają, że nie chcą karać graczy poprzez niedopracowane bądź niezręczne sterowanie podczas starć. Raczej będzie tak, że brak doświadczenia Lary zostanie uszczegółowiony i uregulowany wraz wraz z rozwojem fabuły i coraz to trudniejszych walk, podczas gdy ona sama przeradza się w kobietę, jaką wiemy, może być.

W poprzednich odsłonach Lara robiła fantastyczne, akrobatyczne wyczyny. Salta, przewroty, gwiazdy, i inne tego typu sztuczki. Czy w najnowszej odsłonie też będziemy mogli wykonywać takie ruchy?

Podczas gdy Lara wciąż jest ekstremalnie atletyczna, jej ruchy są bardziej “uziemione” i wiarygodniejsze niż w poprzednich tytułach z serii Tomb Raider. Jej imponujące zdolności do przemierzenia nierównych i niebezpiecznych terenów wciąż są jednak nienaruszone!

Ah, zapomniałbym o jeszcze jednym – ponoć na przełomie kwietnia/maja mamy dostać wyczekiwane, świeże materiały z gry, które “zmiotą nas z powierzchni ziemi”. Nawet, jeśli okaże się to nieprawdą, to już za 2 miesiące targi E3 2012, na których zostanie zaprezentowany system walki! Czekamy!

c0nrad

View more posts from this author