Jedna trzecia Rise to grobowce

Wszyscy wiemy, że jednym z wielu niedociągnięć poprzedniej części serii była zdecydowanie zbyt mała ilość grobowców do eksploracji. Od dawna zapewniano nas, że wraz z nadejściem Rise of the Tomb Raider ma się to zmienić. Poproszony o dokładne określenie jaką część gry stanowią grobowce, Brian Horton odpowiedział: 1/3.

“Jedna trzecia gry jest zapełniona grobowcami. Wiele z nich to [znane z poprzedniej gry] grobowce-wyzwania [challenge tombs], które rozrzucone są po całym świecie możliwym do eksploracji. Podczas swojej wędrówki natkniesz się na nie. Nie tylko są większe, ale także posiadają wyższy poziom trudności. W dodatku wprowadzamy krypty i jaskinie – nie ma tam zagadek, jednak będziecie mogli znaleźć różne ciekawe rzeczy, które np. pomogą w zrozumieniu fabuły bądź polepszeniu umiejętności.”

W dodatku Brian mówi, że w zagadkach zawsze starają się wykorzystać siły natury: “Naszym celem przy tworzeniu zagadek zawsze było tworzenie ich jako realistycznych, przy których trzeba użyć natury – ognia, wody… Woda ma mnóstwo różnych zastosowań. Dla przykładu można podnieść jej poziom czy użyć jako siły do przesunięcia czegoś. Świetnie współpracuje z naszym modelem fizyki w grze.”

Oprócz tego, główne, obowiązkowe zagadki zostały budowane w inny sposób niż poprzednio. Teraz jest nowy system “zagnieżdżania” – aby rozwiązać główny problem, musimy uporać się z kilkoma mniejszymi.

Twórcy celowali również w to, by nawet poboczne grobowce miały jakieś znaczenie, które jest nie tylko nagrodą w postaci punktów doświadczenia. Brian powołuje się na widziany już na grafikach i filmach promocyjnych wrak statku w zamrożonym lodzie: – “Każdy poboczny grobowiec ma swoją historię do opowiedzenia. Gdy się w nim znajdziesz, będziesz wiedział o co chodzi. Fantastycznym przykładem jest właśnie statek w lodowej skale jako siła oddziaływania środowiska. W miarę postępu rozwiązywania zagadki i zagłębiania się w znalezione tam dzienniki, dowiesz się, że była tam pewna wyprawa – był powód, dla którego ów statek się tam znalazł. Więc tak, zdecydowanie uważam, że tym razem przyświecał nam cel, by każdy grobowiec miał swą własną historię.”

Brian w wywiadzie przypomina również o systemie tłumaczenia i uczenia się nowych języków, czy procesie kształtowania się Lary w prawdziwego rabusia grobowców. Całość możecie obejrzeć tutaj:

c0nrad

View more posts from this author