Miliony Tomb Raiderów. Miliony.

Właśnie dowiedzieliśmy jednej z najciekawszych rzeczy, które nurtowały pewnie wielu z Was od premiery gry Tomb Raider. Jestem pewny, że większość zastanawiała się, jak sprzeda się restart serii. Okazuje się bowiem, że aż 3 400 000 graczy udało się przekonać i skłonić do zakupu. To z pewnością duża liczba – w dłuższym okresie od premiery, sam Tomb Raider: Underworld sprzedał się w nakładzie wynoszącym niecałe 2 mln. Wyniki nie uwzględniają dystrybucji cyfrowej.

Prawie trzy i pół miliona sprzedanych kopii nie zadowoliło jednak Square Enix, tym bardziej nie spełniło ich oczekiwań. Tak jak i poprzednie, duże gry – Hitman: Absolution, jak i Sleeping Dogs – ich wyniki finansowe nie zadowoliły dystrybutora. Głównym powodem jest zbyt mała ilość sprzedanych kopii w Ameryce Północnej i Europie, ale także sama restrukturyzacja (przez nią Square Enix spodziewa się także stracić kolejne pieniądze), czy mała ilość sprzedanych produkcji arcade’owych.

Aktualny, kończący się już rok fiskalny nie był dla Square Enix sprzyjający. Przez spadek dochodów, ze swojego stanowiska zrezygnował Yoichi Wada – sam prezes firmy. Trudno powiedzieć, jak wpłynie to na przyszłość marki Tomb Raider. Od premiery minęły równe 3 tygodnie, a gra ma już na koncie parę milionów sprzedanych egzemplarzy. Co będzie za pół roku, rok? Jak myślicie, Square Enix opublikuje kolejne informacje w przyszłości? Oczekujecie kolejnych gier z serii? Na odpowiedzi czekamy w komentarzach, a także na naszym Facebooku!

c0nrad

View more posts from this author