MNÓSTWO SZCZEGÓŁÓW Z GRY! [CIĘŻKIE SPOILERY]

Wraz z ukazaniem się artykułu o Tomb Raider w brytyjskim magazynie GamesTM, dowiadujemy się mnóstwa kolejnych szczegółów z gry, z trybu singleplayer, jak i multiplayer. Niektóre znane, lecz wierzę, że w większości dla Was nie. Zapraszam do lektury!

 

SINGLEPLAYER

– Lara uczęszczała do publicznej brytyjskiej szkoły, gdzie tak jak każdego innego ucznia, uczy się strzelania i łucznictwa.
– W grze Lara pragnie odnaleźć zaginione królestwo Królowej Himiko.
– Gra zaczyna się w momencie, gdy Lara “budzi” się na plaży nieznanej wyspy (Yamatai, jak się później okazuje).
– Sekwencja z Larą w kokonie, aż do jej brutalnego wyjścia z jaskini, nie zmieniła się dużo od czerwca 2011 roku, gdzie poraz pierwszy na E3 ujrzeliśmy gameplay z gry.
– W przeciwieństwie do Jasona z Far Cry 3, Lara nie stanie się zła pod koniec gry, w wyniku zmian w niej, jakie dokonały się podczas pobytu na wyspie. Jak mówi Noah Hughes z Crystal Dynamics: “Sposób w jaki tworzymy sprawia, że wiemy, że motywacje Lary są jasne. Jest ciemność, której Lara nigdy nie przekroczy. To był nasz cel podczas pierwszych dwóch godzin gry: zamiast iść prosto w czynności gameplayowe, czynności te pokazujemy jako motywacje postaci w sposób, który jest wiarygodny. (Noah odnosi się do tego, że gracze narzekają, że z dostępnych materiałów da się wywnioskować, że gra cały czas jest oskryptowana i prowadzi za rączkę).
– Lara będzie odtwarzać sobie nagrania ze znalezionej kamery wideo, z których będzie można dowiedzieć się coś więcej o bohaterach.
– Poza tym, Lara będzie znajdywać także pamiętniki należące do Sam, Whitmana, tajemniczego Matthiasa <!>, czy poprzednich mieszkańców wyspy (japońskich żołnierzy z drugiej wojny światowej, ludzi Himiko, średniowiecznych żeglarzy).
– Wszyscy Padlinożercy (Scavengers) to mężczyźni, niestety by dowiedzieć się czemu, trzeba będzie już zagrać w grę (przypuszczamy, że ma to związek z kultem Himiko i poświęcaniu kobiet bogini).
– Conrad Roth posiada dwa bliźniacze pistolety, zupełnie jak “dawna” Lara.
– Mimo, że Lara nie jest zadowolona ze swoich zabójstw, w spotkaniu z Conradem Rothem pokazuje, że w pewien sposób jest już twarda, mówiąc “To straszne, jak łatwe to było.”.
“Mówiąc o tym stanie, Lara właściwie już potem nie płacze. Jednak w jej dzienniku możesz przeczytać, że zdaje sobie sprawę, że nie może o tym myśleć. Jeśli zacznie o tym myśleć, zacznie czuć zbyt wiele, nie będzie wstanie nic zrobić. Odsuwa od siebie te myśli, które powracają.” – Rihanna o świadomości zabójstw Lary.
– Każda z broni ma aż 10 poziomów udoskonaleń!
– W momencie, gdy Lara bardziej uszkadza swoją ranę w brzuchu (nabywa ją zaraz na początku gry), znajduje odpowiednie do opatrzenia rany materiały. Cała scena jest niezwykle brutalna i przywodząca na myśl takie dzieła jak “Rambo”, “Descent” czy “Rocky”.
– Jason Graves (kompozytor muzyki w Tomb Raider) mówi o tym, że ścieżka dźwiękowa gry jest bardzo specyficzna, składa się z wielu elementów, właściwie postaci. Skomponowane melodie dla ważnej postaci (jak Lara, Roth, Mathias), w pewien sposób łączą się i mają swoje własne smaczki. Dla przykładu połączenie ścieżki Lary, która jest odzwierciedleniem naiwności i niedoświadczonego zapału, ze ścieżką Conrada Rotha, w której możemy usłyszeć dominację i kontrolę, w końcu jest mentorem głównej bohaterki, odda jedyne w swoim rodzaju doświadczenie.

MULTIPLAYER

– Hughes tłumaczy, dlaczego multiplayer w grze nie wygląda tak, jak fani by tego chcieli, czyli na wzór co-opa z Guardian of Light – twórcy bardzo chcieli, by multi było podobne do trybu singleplayer (pod względem rozwiązań w gameplayu), niestety nie podobał im się ten koncept. W Guardian of Light wprowadzono wspólne rozwiązywanie zagadek, jednak gra nie była powtarzalna i zabawa szybko się kończyła. Jeśli chcemy immersji i klimatycznych zagadek, oferuje to single, jeśli zaś chcemy zrobić coś ze znajomymi, włączamy dostępny w swojej formie multiplayer.
– Były plany zintegrowania ze sobą multi i singla, ale twórcy musieliby pozbawić czegoś trybu single, a tego przecież od początku nie chciano. W Tomb Raider multiplayer nie jest zintegrowany fabularnie z trybem pojedynczego gracza i nie wymaga grania by odpowiednio doświadczyć opowiedzianą w grze historię.
Załoga statku oraz Scavengers/Solarii – dwie strony konfliktu na wyspie, dwie drużyny w multi – mają całkowicie inne od siebie drzewka umiejętności czy dostępne bronie (łukiem mogą posługiwać się tylko ci drudzy).
– Podczas gry w single łuk zdaje się być główną, najprzydatniejszą bronią, w multi działa bardziej jak sniperka – by wykorzystać w pełni jego potencjał, twórcy proponują zakradnięcie się w jakieś ustronne miejsce za osłoną i takie zdejmowanie graczy.
– Tutaj bronie mają tylko dwa poziomy ulepszeń.
– Na początku dostępne będzie 5 map do grania. Kolejne pojawią się w paczkach DLC (nie wiemy, czy darmowych, jak w Mass Effect 3, czy płatnych jak w Call of Duty).

c0nrad

View more posts from this author