Nadchodzi… Tomb Raider II

Na trwającym właśnie wydarzeniu New York Comic Con dzieje się ogromna ilość rzeczy. Nie zabrakło tam także tematu i motywu serii Tomb Raider, gdyż wszyscy wiemy, że z serią od lat związane są także komiksy. Ujawniono właśnie, że już w lutym 2016 ukaże się pierwszy zeszyt z serii Tomb Raider II, kontynuujący przygody znane z Rise of the Tomb Raider, a rozgrywające się jeszcze przed kolejną odsłoną najnowszej produkcji (sequel RotTR).

“Moim celem jest rozwój postaci, zawarcie większej ilości elementów, ukazanie innych części jej postaci czy życia.” – słowa Mariko Tamaki, autorki scenariusza nowej serii. Kontynuuje: “To właśnie te wspaniałe cechy serii jak ta, to, że twe postacie mogą rosnąć, że mogą się starzeć, że wyciągają wnioski ze swoich poprzednich przygód, i tak dalej. Ogromnie podoba mi się globalny charakter serii, jestem więc podekscytowana wysłaniem/zabraniem Lary Croft w kilka różnych części świata.”

Przed Tamaki stoi trochę trudne zadanie, ponieważ będzie tworzyć historię na bazie tej stworzonej przez Rhiannę Pratchett (także autorki scenariusza w grze Tomb Raider z 2013) oraz Gail Simone, które stworzyły historię w 18 zeszytach z pierwszej serii komiksów. “Będę pracować na bazie zeszytów napisanych przez Gail Simone oraz Rhiannę Pratchett. Szacunek dla nich. Rządzą. Stworzyły fundamenty, na których ja będę budować.”

“Przyjaciele Lary są jej słabością a także mocną stroną.” – kontynuuje. “Jej przyjaciele są częścią tego co tworzy jej przygody, czymś więcej niż tylko ‘Gdzie są drzwi do tego grobowca? Oh, tutaj są.’ Są ludzkim elementem. Są czymś, co można stracić, albo za co można walczyć, czy chronić ponad wszystko, nawet to co znajduje się w grobowcu. (Wydaje mi się, że wiele wydarzeń z poprzednich przygód Lary pokazało, bardzo dobitnie, niebezpieczeństwa związane z zabieraniem przyjaciół na swoje przygody.) Są kolejnym głosem rozsądku poza tym w głowie Lary.”

“Ponieważ Lara jest wojowniczką, może mieć tylko jeden pogląd na daną rzecz. Jej przyjaciele są czynnikiem komplikującym sprawę. Który uważam za bardzo istotny. Chodzi mi o to, że centrum opowieści jest oczywiście sam Tomb Raider, czyli Lara [“Tomb Raider” użyte jako dosłowne znaczenie “rabuś grobowców” – przyp. red.], a poza środkiem musisz mieć też coś więcej.”

Przypomnijmy porządek chronologiczny historii zrebootowanej Lary. Wygląda on następująco:

  1. Gra Tomb Raider z 2013 roku (marzec 2013);
  2. Książka Tomb Raider: The Ten Thousand Immortals (październik 2014);
  3. Tomb Raider, pierwsza seria komiksów, 18 zeszytów (początek luty 2014);
  4. Gra Rise of the Tomb Raider z 2015 roku (listopad 2015);
  5. Tomb Raider II, druga seria komiksów, 18 zeszytów (początek luty 2016);

Poza nową serią komiksów z kanonu, powstaje także całkiem inna historia z Larą Croft. Seria “Lara Croft” zapoczątkowana w 2010 roku przez Lara Croft and the Guardian of Light doczekała się 2 dużych gier (wspomniany Guardian of Light oraz Lara Croft and the Temple of Osiris), kilku pomniejszych, jak mobilna karcianka, czy Lara Croft: Relic Run i Lara Croft GO. Powstała także książka, Lara Croft and the Blade of Gwynnever, która wydana zostanie już 3 listopada, a parę dni temu swoją premierę miał nowy komiks w kanonie starej Lary Croft.

Lara Croft and the Frozen Omen to seria również wydawana przez Dark Horse. Pierwszy numer kosztuje standardowo $3,99 i od 7 października można go kupić w amerykańskich sklepach czy na stronie Dark Horse. Za scenariusz odpowiada Corinna Bechko.

Zadaniem Lary jest powstrzymanie kultu próbującego zagrozić światu przez wywołanie naturalnej katastrofy dzięki mocy tajemniczego artefaktu. Na swojej drodze Pani Croft spotka także Cartera Bella znanego z Lara Croft and the Temple of Osiris.

c0nrad

View more posts from this author