MULTIPLAYER: Pierwsze szczegóły!

Jeśli był ktoś, kto w nowej grze Tomb Raider szukał rewolucji związanej z trybem sieciowym, może się nieźle zawieść. Ujawniono właśnie dwa główne tryby, w których chętnym przyjdzie grać już od 5 marca. To typowy capture the flag, który tutaj nazwany został “Rescue”. Polega na tym, by na odpowiednio małej mapie znaleźć wszystkie “apteczki” i zanieść je do punktu kontrolnego. Drugi to Team Deathmatch z krwi i kości – dwie drużyny wybijają się nawzajem w trzech rundach.

Co ciekawsze w multi, to postacie. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że żadną dostępną postacią nie będzie Lara Croft. Natomiast reszta postaci to albo członkowie załogi statku Endurence (tak, to ten, który tak pięknie uderzył w Yamatai z Larą na pokładzie) oraz Padlinożercy. Będziemy mieli możliwość wyboru, po której ze stron staniemy – nie na długo jednak. Jak wspomnieliśmy, każdy mecz będzie miał trzy rundy – dlatego też będziemy zmieniać swoje “nastawienie” w grze – graj jako padlinożerca, potem kolega z wyprawy Lary. I na odwrót.

Jeśli chodzi o mapy i środowisko, to tutaj też może być ciekawie. Lokacje będą stosunkowo małe, ale nie na tyle, by nie dało się komfortowo zabijać i jednocześnie dokonywać interakcji z otoczeniem. Tak, jak i w singlu, tak i w multi będziemy oddziaływać na środowisko. Nie będziemy bezwiednie skakać, biegać i strzelać, do satysfakcjonującej rozgrywki mają dojść pułapki (co interesujące – uruchamiane za pomocą dźwigni) i niestabilne obiekty, jak np. most, który może ulec zniszczeniu. Wymieniono także typowe dla starszych części gier TR – strzałki strzelające ze ściany!

Na koniec przejdźmy do broni. Cała walka ma wyglądać bardzo podobnie do tej w trybie single player. Posłuży nam do tego odpowiednie uzbrojenie. Dostępna będzie jedna główna i jedna dodatkowa broń, granat  i czekan. Z czego ta pierwsza to łuk bądź broń maszynowa, a ta druga to np. pistolet.

Z innych elementów trybu sieciowego w Tomb Raider możemy wymienić przede wszystkim rozległe statystyki, zbieranie XP za zabicie wrogów i wykonywanie odpowiednich czynności, szeroką gamę postaci z obiecującym systemem ich customizacji. Kolejnym faktem jest to, że w jednym meczu może biegać więcej niż jedna taka sama postać, wybrana na przykład przez ciebie i twojego znajomego. “Potwierdzono” także istnienie tybu “Cry for help”. Ponoć ma stawiać na eksplorację, a nie na brutalną walkę! Czy to się sprawdzi? Miejmy nadzieję 🙂

You can leave a response, or trackback from your own site.
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to internet marketing, etiketten drucken and index backlink
© Square Enix Ltd. Lara Croft and Tomb Raider are trademarks of Square Enix Ltd. All rights reserved.