Q&A: Camilla Luddington odpowiada na pytania związane z serią

“Dziękujemy wszystkim, którzy podesłali pytania dla Camilli. Wiele z nich wciąż nie może jednak dostać swojej odpowiedzi, ponieważ nie ujawniamy zbyt wielu informacji na temat gry. Jednakże w przyszłości zamierzamy zorganizować kolejne Q&A z udziałem Camilli, gdy już będziemy mogli podzielić się większymi szczegółami dotyczącymi fabuły. Przejdźmy do pytań!”

Tłumaczenie całego Q&A znajdziecie w rozwinięciu newsa! Kliknij “Continue reading” na dole!

Czy wcielanie się w Larę Croft podczas motion capture przynosi takie same doświadczenia jakbyś grała na normalnym planie filmowym? Jakie są wady i zalety nagrywania motion capture? [- Justin Bailargeon]

Właściwie, motion capture to całkiem inne doświadczenie niż normalny plan filmowy. Zaletą jest to, że nie musisz się przejmować, gdzie znajduje się główna kamera, i w jaki sposób jesteś ustawiony w stosunku do niej, gdyż kamera jest dosłownie przyczepiona do twojej głowy i nagrywa cały pokój, równo 360 stopni na około. Wadą natomiast jest przede wszystkim to, że właściwie nie ma nic w otoczeniu, co pomogłoby ci wczuć się w rolę. Nie znajdujesz się w lesie, albo nawet na scenie gdzie masz zbudowane sztuczne otoczenie, by wyglądało na wyspę. Pomieszczenie gdzie nagrywamy jest prawie puste. Jednakże – pozwala to na użycie wyobraźni, a czasami twoja własna wyobraźnia jest równie przerażająca, jak nie bardziej, niż coś co ktokolwiek mógł zbudować na potrzeby planu. Jesteś zmuszony do odegrania własnej bajki w swojej głowie.

Co jest najpierw, mo-cap czy nagrywanie dialogów? [- Laura Louise]

Sceny nagrywanemy albo jako mo-cap, albo tylko jako głosy w studiu, ale rzadko jest to połączenie tych dwóch. Powiedziałabym, że sceny, w których widzimy relacje między postaciami są głównie w motion capture. Albo te bardzo ważne, ikoniczne momenty Lary są także nagrywane w ten sposób. Jednakże – jest też mnóstwo krótkich sekwencji, do których wystarczy tylko zwykłe studio nagraniowe. Kiedy filmujemy to, a kiedy to? Można powiedzieć, że w większości przypadków to motion capture jest ważniejsze, i na tym się najpierw skupiamy.

Czy nauczyłaś się czegoś od Lary? [- Ariane Pollak]

Lara jest energetyczna. Myślę, że tego właśnie nauczyłam się od postaci. Zawsze pcha naprzód w najgorszych sytuacjach. Do tego potrzeba jaj i nie byłabym taka pewna czy każdy miałby odwagę by robić coś, co robi Lara.

Od twojego pierwszego podłożenia głosu, jak zmienił się twój punkt widzenia na gry, co jeszcze mogłabyś dzięki temu dołożyć do postaci Lary w sequelu? Czy grałaś w Tomb Raider? Jakie to uczucie usłyszeć swój głos grając główną postacią? [- Clare Elizabeth]

Zanim zaczęłam pracować nad Tomb Raiderem nie miała pojęcia ile lat ciężkiej pracy trzeba włożyć, by zrobić grę. Nabrałam wiele szacunku dla wszystkich zaangażowanych w ten proces, i ich pasję. Teraz, gdy widzę trailer jakiejś gry nie myślę po prostu “Oh, to wygląda fajnie.” Myślę sobie “Jak długo im zajęło, żeby to stworzyć? Jak wyglądał mo-cap do tej gry? Kto to wyreżyserował?”, i tym podobne. Widzę pracę kryjącą się za tym wszystkim. Jestem podekscytowana by w kolejnej grze wnieść ze sobą historię Lary z poprzedniej gry. To, co ją teraz prześladuje. Spoczywa na niej ciężar, którego wcześniej nie odczuwała. Zmieniła się na zawsze, i bardzo ciekawie jest grać taką osobę. Gdy pierwszy raz grałam w Tomb Raider bardzo dziwnie było usłyszeć swój głos, gdy Lara umierała. W grze jest mnóstwo paskudnych, paskudnych sposobów by umrzeć i wyglądało to wszystko trochę groteskowo.

Masz jakąś okazję by użyć jakichś umiejętności Lary z motion capture w prawdziwym życiu? [- Adam Soroczyńnski]

Zabawnie, bo od zakończenia prac nad ostatnią grą, znów zapisałam się na łucznictwo. To coś, co uwielbiałam jako dziecko i dostałam ponownej inspiracji by znów się tym cieszyć. Zrobiłam to tylko kilka razy, ale bardzo mi się to podoba. Następnym razem wrzucę na Twittera fotkę, jak tam jestem.

Bonusowe pytanie: Czy plotki na temat nowej książki Tomb Raider są prawdziwe? [- Lucyna Danieyko]

Na tą chwilę nie mogę nic powiedzieć poza tym, by mieć oczy szeroko otwarte na świeże newsy w najbliższej przyszłości – jestem pewna, że będziecie uradowani!


 

No cóż, my już wiemy, że książka powstaje, choć nie znamy jeszcze daty premiery. To tyle, jeśli chodzi o Q&A z Camillą Luddington. Niestety nie dowiedzieliśmy się żadnych nowych szczegółów o sequelu…

Tłumaczenie:

Adam Podwika / Adamaru

You can leave a response, or trackback from your own site.
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to internet marketing, etiketten drucken and index backlink
© Square Enix Ltd. Lara Croft and Tomb Raider are trademarks of Square Enix Ltd. All rights reserved.