Tworzenie Endurance Mode

W planowanym DLC do Rise of the Tomb Raider chcieliśmy skupić się na innych aspektach, które przyciągają ludzi do Lary i jej podróży. Gracze zabierają się za grę z wielu różnych powodów, niektórzy gracze chwalą walkę i rozwiązywanie zagadek, inni cieszą się fabułą i zmaganiami Lary w poszukiwaniach swojego miejsca na świecie, a niektórzy kochają elementy survivalowe. W każdym DLC skupiamy się na różnym rodzaju rozgrywki i staramy się zaoferować nowe doświadczenia spoza głównej gry.

...

W Endurance Mode skupiliśmy się na survivalowych aspektach serii Tomb Raider po reboocie. Zaczęliśmy z konceptami wprowadzonymi w poziomie trudności w podstawowej grze: Survival – ogrzewający ogień, wymagane bandaże, aby uleczyć Larę i połączenie tego z nową technologią, żeby stworzyć ostateczne survivalowe doświadczenie w stylu Tomb Raidera.

Lara potrzebuje jedzenia – przetrwanie na wyższym poziomie

Potrzeba jedzenia i ciepła

Potrzeba jedzenia i ciepła

Pierwszym krokiem w budowaniu Endurance Mode było dodanie opcji jedzenia i ciepła. Chcieliśmy, żeby gracze dokonali wyboru jak użyć tych dwóch rzeczy. Drewno może być użyte do tworzenie strzał na polowania lub ochrony przed wrogim środowiskiem, ale również istotnym jest tworzenie ognisk  utrzymanie ciepła. Wilki i niedźwiedzie dają dużo jedzenia, ale są ekstremalnie niebezpiecznymi stworzeniami i wykorzystują sporo cennej amunicji.

Te elementy przewijają się przez cały tryb. Szybkie bieganie spowalnia proces utraty ciepła, ale zwiększa głód. Jaskinie są cieplejsze niż świat zewnętrzny, ale brakuje w nich jedzenia. Niektóre artefakty są ukryte za lodowatą wodą. Części broni i tkaniny są często znajdywane w budynkach i obozach, ale są one obstawione przez wrogów. Tkaniny mogą bandażować rany Lary, ale są również kluczowym elementem w rozpaleniu ogniska służącego jako sygnał ratunkowy.

tumblr_inline_o10u0osA571qij4lt_1280

Poczucie zagubienia

Poczucie zagubienia

Możesz poczuć się naprawdę zagubiony i samotny wśród drzew chyba, że zgubisz się naprawdę. Nie mogliśmy stworzyć jednej działającej mapy, którą gracz mógłby zapamiętać po czasie. Naszym rozwiązaniem na to było stworzenie generatora świata. Za każdym razem gdy grasz w Endurance Mode, świat wokół ciebie tworzy się na miejscu. Są to kafelki, które razem tworzą las o większej powierzchni.

Kafelki tworzące świat gry

Kafelki tworzące świat gry

Z każdym kafelkiem pozycja zasobów, wrogów, zwierząt i punktów orientacyjnych zmienia się i dostosowuje się z każdą grą, więc nie ma możliwości, aby dwie ścieżki były takie same.

Zabójcze środowisko i ukryte okazje

Zabójcze środowisko i ukryte okazje

Zabójcze środowisko i ukryte okazje

Jest mnóstwo gier, które oferują elementy konceptu przetrwania. W Endurance Mode chcieliśmy czegoś unikatowego. Co jest lepsze niż grabowanie mnóstwa zabójczych grobowców i zdobywanie artefaktów?

Tak jak z lasem tak i każdy grobowiec zmienia lokację i liczbę artefaktów i pułapek, więc ich układ nie może być zapamiętany. Pułapki mają aktywatory, więc spostrzegawczy gracze mogą nauczyć się je dostrzegać i unikać. Artefakty dają kolejną szanse stawienia czoła z wyborem: czy mam zasoby, aby zaryzykować wejście do kolejnego grobowca lub iść naprzód i wezwać pomoc?

Z każdym dniem, który przetrwasz w Endurance Mode przeciwnicy stają się trudniejsi, noce zimniejsze, surowce rzadsze. Końcowa ucieczka również staje się bardziej niebezpieczna, jeśli zostaniemy dłużej w lesie.

Dzielenie się doświadczeniami

Dzielenie się doświadczeniami

Dzielenie się doświadczeniami

W trybie skupionym na eksploracji doświadczenia każdego gracza będą unikatowe. Linia czasu dała nam możliwość śledzenia tego co odkrył gracz i tego jak przetrwał wśród drzew. Świetnym było zobaczyć linię czasu przyjaciela z rankingu i dowiedzieć się jak rozegrał swoją najlepszą przygodę. W krótkim czasie od wydania widzieliśmy, że społeczność naprawdę zaangażowała się w ten tryb.

Niektórzy z was szczególnie pokazują jakieś szalone umiejętności przetrwania.

William Kerslake, Starszy Projektant Rise of the Tomb Raider

Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to internet marketing, etiketten drucken and index backlink
© Square Enix Ltd. Lara Croft and Tomb Raider are trademarks of Square Enix Ltd. All rights reserved.