Lista umiejętności

W Rise of the Tomb Raider system rozwoju naszej postaci został rozbudowany. Mamy dostęp do wielu nowych umiejętności, które zostały podzielona na trzy działy:

  • awanturnik – umiejętności walki wręcz i leczenia.
  • łowca – umiejętności polowania i szukania przedmiotów.
  • twardziel – umiejętności wytwarzania przedmiotów i eksploracji.

Każdy dział składa się na trzy poziomy. Aby wykupić umiejętności drugiego i trzeciego poziomu należy wykupić odpowiednią ilość umiejętności poprzedniego poziomu, co spowoduje odblokowanie ich.

  • Awanturnik:

Poziom 1:

  • Gruba skóra – Lara ponosi mniejsze obrażenia od wrogiego ostrzału i ciosów w walce wręcz. Efekty kumulują się z umiejętnością “serce z kamienia”.
  • Żelazna skóra – znaczące zmniejszenie obrażeń od wybuchów i ognia.
  • Kontra po uniku – możliwość obezwładnienia nieopancerzonego wroga podczas uniku poprzez naciśnięcie w odpowiednim momencie przycisku [F].
  • Skuteczny zabójca – ciała wrogów zabitych z ukrycia zostaną automatycznie przeszukane w celu zdobycia surowców.
  • Szermierka – wydłużenie czasu na wykonanie skutecznej kontry po uniku i możliwość zdobycia dodatkowych PD po skutecznym śmiercionośnym uniku.
  • Szybkie leczenie – zwiększenie szybkości opatrywania ran. Efekty kumulują się z umiejętnością “sanitariusz”
  • Wewnętrzna moc – jednokrotne, błyskawiczne przywrócenie zdrowia w trakcie walki po otrzymaniu obrażeń krytycznych.
Poziom 2:
  • Śmiercionośna siła – ciche ciosy kończące pozwalają zabić wrogów dużo szybciej przy użyciu brutalnej siły. Naciśnij [F], aby zabić pobliskich, nieświadomych wrogów.
  • Bezszelestne lądowanie – lądowanie po skoku lub opuszczeniu się jest zawsze bezgłośne i nie przyciąga uwagi wrogów.
  • Śmiercionośny unik – możliwość zabicia nieopancerzonego wroga podczas kontry po uniku poprzez naciśnięcie w idealnym momencie przycisku [F].
  • Zabójczy atak z góry – możliwość błyskawicznego zabijania wrogów nożem podczas zaskakiwania na nich z góry. Gdy pojawi się odpowiedni wskaźnik, naciśnij [F], aby zaatakować.
  • Sanitariusz – zwiększenie szybkości opatrywania ran. Efekty kumulują się u umiejętnością “szybkie leczenie”.

Poziom 3:

  • Serce z kamienia – Lara ponosi znacznie mniejsze obrażenia od wrogiego ostrzału i ciosów wręcz. Efekty kumulują się z umiejętnością “gruba skóra”.
  • Adrenalina – krótkotrwałe zwiększenie odporności na obrażenia zadawane przez wrogów po udanym zabójstwie z ukrycia.
  • Mistrz uników – możliwość błyskawicznego zabicia opancerzonego wroga poprzez naciśnięcie w idealnym momencie przycisku [F] podczas “kontry po uniku”.
  • Chichy zabójca – zabijanie po cichu bez przyciągania uwagi pobliskich wrogów.
  • Silny lek – krótkotrwałe zwiększenie odporności na obrażenia zadawane przez wrogów po opatrzeniu ran podczas walki.
  • Łowca:
Poziom 1:
  • Odzyskiwanie strzał – możliwość odzyskiwania strzał z ciał wrogów zastrzelonych z łuku.
  • Kontrola oddechu – wydłużenie czasu precyzyjnego celowania z napiętego łuku.
  • Zbieracz – zwiększenie ilości amunicji znajdywanej przy ciałach wrogów.
  • Instynkt łowcy – zwierzęta świecą w trybie instynktu przetrwania. Większe zwierzęta zostawiają ślady i plamy krwi ułatwiając ich śledzenie.
  • Mistrzowska znajomość terenu – wykrywanie i wskazywanie położenia znajdujących się w pobliżu egzotycznych zwierząt przy użycie instynktu przetrwania.
  • Tajniki anatomii – wyczuwanie serc zwierząt przy użyciu instynktu przetrwania. Zwiększenie szans zadania poważnych obrażeń. Nie dotyczy niedźwiedzi i dużych kotowatych.
  • Geolog – pozyskiwanie większych ilości magnezytu, a także możliwość pozyskania chromitu z żył rudy.

Poziom 2:

  • Podwójny strzał – równoczesne wystrzelenie dwóch strzał w kierunku dwóch niezależnych namierzonych celów możliwe po przybliżeniu widoku przy w pełni napiętym łuku.
  • Nerwy ze stali – znaczące wydłużenie czasu precyzyjnego celowania przy pełnym doładowaniu strzały.
  • Zabójcze oko – po udanym wycelowaniu w głowę wroga pojawi się informujący o tym wskaźnik.
  • Finezja – możliwość zdobycia dodatkowych PD za serię śmiertelnych trafień w głowę, zabójstw po cichu lub “zabójczych ataków z góry”. Dłuższe serie powodują zwiększenie mnożnika.
  • Powrót do natury – zwiększenie ilości surowców pochodzenia naturalnego pozyskiwanych ze źródeł.
  • Sztuka przetrwania – zwiększenie ilości surowców sztucznych pozyskiwanych ze źródeł.
  • Pradawne umiejętności – niezwłoczne wystrzelenie dwóch strzał jedna po drugiej. Nie można używać równocześnie z umiejętnością podwójny/potrójny strzał

Poziom 3:

  • Potrójny strzał – równoczesne wystrzelenie trzech strzał w kierunku trzech osobnych, namierzonych celów, możliwe przy przybliżonym widoku i w pełni napiętym łuku.
  • Intuicja strzelecka – przy użyciu umiejętności potrójny strzał Lara automatycznie celuje w głowę zamiast korpusu.
  • Mistrz łuku – możliwość przeprowadzenia ataku kończącego łukiem z bliska i zwiększenie szans na znalezienie specjalnych strzał przy ciałach wrogów. Naciśnij [F], aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.
  • Mistrz pistoletu – pozwala wykonać atak kończący pistoletem z bliska i zwiększa szanse na znalezienie pocisków grzybkujących przy ciałach wrogów. Naciśnij [F], aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.
  • Mistrz karabinu – pozwala wykonać atak kończący karabinem z bliska i zwiększa szanse na znalezienie granatów przy ciałach wrogów. Naciśnij [F], aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.
  • Mistrz strzelby – pozwala wykonać atak kończący strzelbą z bliska i zwiększa szanse na znalezienie naboi zapalających przy ciałach wrogów. Naciśnij [F], aby wykończyć unieruchomionego przeciwnika.
  • Klasa strzelecka – zwiększa do trzech liczbę strzał, które można szybko wystrzelić bez dobierania z kołczanu.

Twardziel:

Poziom 1:

  • Szybkie wytwarzanie – szybsze wytwarzanie przedmiotów do rzucania oraz amunicji w drodze.
  • Zaradność w walce – zwiększenie liczby PD za zabicie lub ogłuszenie wroga przy użyciu przedmiotów własnej roboty.
  • Bomby zapalające – wytwarzanie bomb z czerwonych kanistrów oraz śmiercionośnych min zbliżeniowych z krótkofalówek wrogów.
  • Bezszelestny krok – bezpieczne lądowanie bez poniesienia obrażeń przy skoku z dużej wysokości. Naciśnij [C] przy lądowaniu, aby wykonać przewrót.
  • Skuteczna nauka – możliwość uzyskania dodatkowych PD dzięki zestawom surwiwalowym, dokumentom, artefaktom oraz wyzwaniom.
  • Spostrzegawczość – usprawnienie wyszukiwania przedmiotów związanych z wyzwaniami w trybie instynktu przetrwania.
  • Żelazny uścisk – znaczące przyspieszenie wspinania się po skałach i lodzie.

Poziom 2:

  • Rękodzieło – wytwarzanie pojemnych zasobników na amunicję i surowce w obozach oraz zwiększenie ilość amunicji wytwarzanej w drodze.
  • Specjalista od pułapek – zastawianie przy ciałach wrogów pułapek, które po zbliżeniu się przeciwnika uwalniają chmurę śmiertelnie trującego gazu.
  • Produkcja granatów – wytwarzanie ładunków do montowanego na karabinie granatnika, które zadają ciężkie obrażenia i niszczą metalowe bariery.
  • Pociski grzybkujące – wytwarzanie pocisków do pistoletu, które rozszerzają się po trafieniu, znacznie zwiększają zadane obrażenia.
  • Ogniste pociski – wytwarzanie naboi zapalających do strzelby, które sieją spustoszenie, podpalają wrogów oraz łatwopalne przedmioty.
  • Saper – zaawansowana technika zwiększa pole rażenia wybuchu wszystkich przedmiotów własnej roboty.
  • Sokoli wzrok – wyczuwanie znajdujących się w pobliżu pułapek (automatycznie uruchomienie świecenia w trybie instynktu przetrwania)
  • Naturalne instynkty – na mapie i przy użyciu instynktu przetrwania ukazane jest położenie znajdujących się w pobliżu surowców pochodzenia naturalnego.

Poziom 3:

  • Wspinaczka po strzałach – naciśnij przycisk [F] podczas skoku, by wbić w miękkie drewno szerokie strzały, po których można się wspinać.
  • Intuicja – wykrywanie znajdujących się w pobliżu artefaktów, dokumentów, monolitów, skrzyń, nawet przez ściany, przy użyciu instynktu przetrwania. Mapa ukazuje wejścia do krypt.
  • Strzały z napalmem – modyfikowanie strzał zapalających w celu zwiększenia pola rażenia ognia po trafieniu.
  • Strzały z chmurą śmierci – zwiększenie zasięgu i wydłużenie czasu działania trującej chmury uwolnionej z zatrutej strzały.
  • Strzały odłamkowe – ulepszenie wybuchowych strzał, polegające na tym, że w momencie trafienia rozsiewają wokół dodatkowe ładunki wybuchowe.
  • Ogień grecki – zwiększenie skuteczności działania strzał zapalających i koktajli Mołotowa – zadają większe obrażenia i wywołują poparzenia u opancerzonych wrogów.

 

Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to internet marketing, etiketten drucken and index backlink
© Square Enix Ltd. Lara Croft and Tomb Raider are trademarks of Square Enix Ltd. All rights reserved.