Najeźdźcy Zagubionego Miasta – tło historyczne nowych przygód Lary!

Tegoroczny Luty to naprawdę piękny miesiąc, pomijając te minusowe temperatury. 🙂 Game Informer po raz kolejny odsłonił karty i dziś możemy dowiedzieć się, dlaczego akcja Rise of the Tomb Raider będzie osadzona m.in. w Rosji. Zapraszamy do artykułu prosto ze strony GI, który dla Was przetłumaczyliśmy. Miłej lektury!


Poprzednie podróże Lary Croft zabierały ją na przygody m.in. w pogoni za magicznymi sztyletami, mającymi ponoć władać starożytnymi armiami, czy w nordyckie podziemia w poszukiwaniu zapomnianych elementów zbroi ponoć należących do samych bogów. Tomb Raidery zawsze wysyłają Larę na dzikie przygody, ale w większości przypadków przygody te są oparte na prawdziwych pogłoskach. Nawet po wydaniu TR2013 Crystal Dynamics wciąż buduje swoje fikcyjne historie na legendach historycznych. Tym razem w Rise of the Tomb Raider Lara zacznie szukać sekretów nieśmiertelności poprzez odnalezienie starożytnego miasta, które wieku temu utonęło w rosyjskim jeziorze.

We wczesnej fazie produkcyjnej, Crystal Dynamics rozkłada sobie ogromną sieć, szukając różnych mitów, które nie zostały jeszcze zbytnio nadużyte w innych dziełach. Jednakże studio musi także patrzyć na więcej niż sam w sobie mit; muszą także wynaleźć jakiś przedmiot, za którym Lara wyruszy w pogoń. Studio dokładnie przygląda się lokacji i kulturze wokół każdego mitu. Dla przykładu, wykorzystanie mitu z Rosji będzie wymagało od twórców usadzenia miejsca akcji w tym kraju,  a to wpływa na inne aspekty wyglądu gry, posuwając team do zbudowania technologii potrzebnej do odwzorowania gór, czy śniegu. Jeśli studio wybierze sobie jednak mit pochodzący z południowo-amerykańskiej dżungli, będzie wymagało to kompletnie innych technicznych wyzwań.

“Chcieliśmy umieścić Larę w całkowicie nowym miejscu, miejscu, które będzie spełniało wymogi survivalu, ale z całkowicie odmiennym stylem niż Yamatai. Gdy robiliśmy research, wpadliśmy na legendę, która zabrałaby nas w syberyjskie góry i wydało nam się to bardzo ciekawym, wrogim miejscem, które stało się świetnym fundamentem dla naszej historii i dało nam krajobraz, który był świeży i wymagał całkowicie nowego zestawu technologii.”

– Brian Horton

Przy wybieraniu odpowiedniej legendy do Rise of the Tomb Raider, Crystal Dynamics miało do rozważenia jeszcze jeden czynnik – jak miałoby się to do wydarzeń z poprzedniej gry? W TR2013, Lara napotkała coś, czego nigdy by się nie spodziewała, by było prawdziwe: nieśmiertelną duszę. Przy powrocie do normalnego życia, Lara nie mogła otrząsnąć się ze wspomnień o Yamati. W zasadzie najlepszym rozwiązaniem dla jej stresu pourazowego było wszczęcie poszukiwań kolejnych legend o nieśmiertelności. Odnalezienie kolejnego mitu o nieśmiertelności świetnie współgra z całym wątkiem Lary.

“Jedną z rzeczy które kocham u Lary jest jej determinacja, ale w tym momencie przerodziła się ona praktycznie w obsesję, gdy ściga każdą tajemnicę nieśmiertelności po całym świecie szukając jakiejkolwiek poszlaki, która potwierdziła by to, co Lara widziała. W tej historii jest już prawie przy końcu. Niektóre z tych legend są prawdziwe wśród tych kultur. Legenda ta odbija się echem dosłownie wszędzie. Ale to właśnie Lara łączy wszystkie wątki, co doprowadza ją do zaginionego miasta Kitezh.”

– Noah Hughes

Nie ma zbyt wielu szczegółów dotyczących zaginionego – bądź niewidzialnego – miasta Kitezh w podręcznikach do historii, lecz w skrócie, mit opiera się na starej rosyjskiej legendzie pochodzącej z trzynastego wieku. Legenda ta opowiada właściwie o dwóch miastach – Maly Kitezh oraz Bolshoy Kitezh (odpowiednio Mały oraz Duży Kitezh) i rozpoczyna się po znalezieniu przez wielkiego księcia włodzimierskiego, Jerzego II, Bolshoy Kitezh przy brzegu Jeziora Svetloyar na terenie dzisiejszej Rosji. Mówiono, że osada ta była wyjątkowym widowiskiem pełnym niezwykłych sekretów i tajemnej wiedzy.

Legenda toczy się dalej gdy mongolski książe o imieniu Batu Khan najeżdża na Maly Kitezh. Jerzy II wycofuje się ze swoją armią do Bolshoy Kitezh. Batu Khan śledził Jerzego II do jego ukrytego miasta i wymaszerował przeciwko niemu. O dziwo, mieszkańcy Bolshoy Kitezh nie zrobili nic aby uchronić się przed mongolską inwazją. Zamiast tego całe miasto zaczęło się modlić, i zanim armia Batu Khana dotarła do granic Bolshoy Kitezh całe miasto zaczęło tonąć pod falami pobliskiego jeziora, zabierając wszystkie swoje sekrety w głębinę. Obecnie mówi się, że jedynie ci o czystym sercu i duszy mogą odnaleźć drogę do Kitezh.

Musimy poczekać aż Rise of the Tomb Raider zostanie wydany na Xbox One i Xbox 360 aby przekonać się czy Lara okaże się mieć czyste serce. Tak czy inaczej, rosyjska puszcza i ukryte grobowce będą sporym wyzwaniem dla owej dzielnej badaczki. Nie wiemy jak wiele z legendy o Kitezh Crystal Dynamics przeniesie do gry, albo czy Lara w ogóle postawi stopę w obu tych miastach, ale studio wybrało interesujący, i nieco nieznany, mit, dlatego jesteśmy podekscytowani i ciekawi tego jak połączą go z sekretem nieśmiertelności.

Tłumaczenie: Adamaru, Sylwia J.

Oryginalny artykuł – klik.

 

c0nrad

View more posts from this author