Square Enix podoba się Kickstarter – przyszłe gry przejdą na model crowdfundingu?

Tomb Raider był porażką – tak przynajmniej próbuje przedstawiać sytuację Square Enix. Podkreśla, że gra nie spełniła oczekiwań i nie zarobiła na siebie wystarczająco. Szefostwo w firmie się zmieniło, zmieniła się także i jej polityka. Pierwsze zmiany i poglądy już się ukształtowały, a dziur szuka się w marketingu:

„Można by powiedzieć, że w dzisiejszych czas zmuszanie klientów do czekania i posiadania tylko garstki informacji o produkcie jest w stosunku do nich nieszczere. Nie żyjemy już w czasach, gdzie klientów zostawiało się na boku, w ciemności, dopóki produkt nie został ukończony. Powinniśmy przenieść się do modelu biznesowego, w którym będziemy mogli być w stałym „kontakcie” z klientami w sprawie naszych produktów, którą są w produkcji i/bądź już mają się okazać, powinniśmy sprawić by klienci mieli poczucie wiedzy, co dzieje się z grą, którą aktualnie tworzymy, musimy być pewni, że tworzymy grę, która spełni ich oczekiwania.”

Tak swoją wypowiedź kontynuuje Yosuke Matsuda:

„Istnieje taka strona jak Kickstarter, służąca nie tylko jako metoda fundowania twórców. Uważam, że powinien to być także świetny sposób na połączenie marketingu i produkcji razem – pozwalając nam komunikować się z klientami, podczas gdy gra znajduje się w produkcji.”

Matsuda podkreśla także ideę Greenlight na platformie Steam, oraz Early Access (wcześniejszy dostęp do gry), twierdzi, iż są to świetne sposoby na komunikowanie się twórców ze społecznością zgromadzoną wokół produkcji. Uważa, iż świetnie ukazują indywidualne potrzeby klienta. Firma przygląda się także innym pomysłom, między innymi w jaki sposób powinni pokazywać materiały z gry zanim zostanie ukończona, czy spodoba się klientom, i jak połączą to z rentownością (dochodami).

Tego typu kampanie stosowane są już od dawna przez małe studia, tworzące niskobudżetowe gry, i przede wszystkim posiadające nieznaczną społeczność. Pomagało to w stworzeniu jak najlepszego produktu dla docelowej grupy. Problemem może być to, w jaki sposób Square Enix przeskaluje to na tytuły AAA (jak Tomb Raider), które w rzeczywistości mają paro-milionową społeczność fanów/klientów.

Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule newsa – bardzo możliwe, chociaż z pewnością gry nie będą pojawiać się na Kickstarterze. Firma z prawdopodobnie postawi na swoje projekty i zmodyfikuje ideę stron crowdfundingowych do swoich potrzeb. Pokrótce może oznaczać to, że za grę możemy „zapłacić” (dotacje) wcześniej, i otrzymywać dzięki temu ekskluzywne materiały, wcześniejszy do dostęp, i tym podobne.

You can leave a response, or trackback from your own site.
Powered by WordPress | Designed by: backlinks | Thanks to internet marketing, etiketten drucken and index backlink
© Square Enix Ltd. Lara Croft and Tomb Raider are trademarks of Square Enix Ltd. All rights reserved.