System rozwoju postaci? Okej, wyjaśniamy!

Zacznijmy od tego, że w nowym numerze magazynu GameInformer znajduje się kolejna zapowiedź Tomb Raidera. A w niej, oczywiście – sporo konkretnych, nowych informacji na temat gry. Więcej na pewno pojawi się wkrótce po oficjalnego wypuszczenia magazynu, bo aktualnie to tylko przecieki…

“W fabule jest pewna liniowość. Będziesz musiał udać się z punktu A do B, jednak drogi, którą gracze wybiorą są różne, chcemy, by poczuli się oni jak prawdziwi odkrywcy.” To tak zwane Huby, które już kiedyś opisywałem. W każdej chwili będzie można do nich wrócić w różnych porach dnia.

W starszych częściach serii TR elementy platformówkowe były do bólu liniowe. Tym razem mamy się z tym pożegnać. “Dajemy graczowi możliwość wejścia w przestrzeń i wybrania swojej własnej ścieżki. Zabierając cię do momentu z bombowcem B-52 – to tylko samouczek. Gdy tylko oddalisz się od wraku samolotu, wszystko jest w zasadzie otwarte, dynamiczne przejście, w którym gracz ma swobodę z łatwością skakania z lokacji do lokacji…” Przypomnijmy, że będziemy mieli też całkowitą kontrolę nad skokiem bohaterki. Będziemy zmieniać sam zasięg, a nawet kierunek!

Poprzez dawne zapowiedzi przemknęła informacja o tym, że będziemy mieli możliwość własnoręcznego rozwijania umiejętności Lary. Dziś dowiadujemy się nieco więcej o tym systemie. Będzie to zw XP System, czyli zdobywanie punktów doświadczenia. Punktów tych będziemy mogli używać do rozwijania Lary umiejętności, a żeby je zdobywać, będziemy musieli odkrywać nowe lokacje i polować na zwierzęta!

Zmuszeni także będziemy do znajdowania różnorakich materiałów, by ulepszyć przedmioty, których używa Lara, czyli po prostu ekwipunek. To właśnie Obozowiska (basecamps) będą miejscami, gdzie możemy rozwinąć umiejętności, bądź zmienić/ulepszyć wyposażenie. Jak już wiadomo, Obozowiska będą służyć do przemieszczania się między lokacjami, które już zwiedziliśmy.

Z samego początku będziemy mieli tylko kilka możliwości i kierunków, w których rozwiniemy umiejętności. Dla przykładu, na początku będziemy mogli tylko poszerzyć zakres posiadanych przez Larę strzał. Druga przykładowa opcja do przyspieszenie ich wystrzeliwania… Z czasem system się rozwinie i będziemy mieli możliwość iść w kierunku, którym chcemy i dostosować umiejętności do naszego sposoby gry!

Tak zwane akcje “kontekstowe” będą pojawiały się w grze tylko… jeden raz. Konsekwencje od ich wykonania będą zależne od tego, czy zdążymy wszystko zrobić dobrze, czy też zawalimy na całej linii. Prawdopodobnie chodzi tutaj o QTE. Dla przykładu scena z wilkiem z trailera Crossroads.

 

c0nrad

View more posts from this author
  • Mówiłem, że TR9 będzie miało elementy symulacji, RPG, gry przygodowej, gry akcji, skradanki i survival horroru 😉 A gdzie samotne przeszywanie grobowców? Ehh nie te czasy ;-/