Ustawienia graficzne RotTR i nowe technologie

Coraz więcej dowiadujemy się na temat technicznych aspektów Rise of the Tomb Raider na PC. Prawdopodobnie jeden z testerów gry udostępnił screenshota, na którym możemy zobaczyć wszystkie ustawienia graficzne z jakimi spotkamy się w grze.

Ustawienia graficzne w Rise of the Tomb Raider

Ustawienia graficzne w Rise of the Tomb Raider

Co ciekawe, a może nawet niepokojące jeśli chodzi o wygładzanie ekranu, czyli tzw. ostrych krawędzi na ekranie, gra ma wykorzystywać tylko FXAA. Jednak zobaczymy jak będzie to wyglądało w praktyce.

Technologię znaną z poprzedniej części odpowiadającą za włosy Lary tzw. TressFX zastąpiono PureHair. Jest to tak naprawdę ta sama technologia, ale w nowszej wersji. Przy okazji ta informacja zaprzecza wcześniejszym plotkom jakoby RotTR miał wykorzystywać technologię od NVIDIA pod nazwą HairWorks.

Plotki mówią, że w grze ma się pojawić inna nowa technologia NVIDII, która nie została jeszcze nigdy zastosowana w żadnej grze. Ma nosić nazwę VXAO i ma zastąpić wcześniejsze SSAO. W czym VXAO ma być lepsze? Ma znacznie mniej obciążać nasze komputery. Jednak czym są te obie technologie? Chodzi o pewnego rodzaju cieniowanie, a poniższy screenshot powinien nieco rozjaśnić sprawę:

Po lewej figurka z wyłączonym SSAO, a po prawej z włączonym

Po lewej figurka z wyłączonym SSAO, a po prawej z włączonym


 AKTUALIZACJA:

Nvidia zdementowała doniesienia jakoby, Rise of the Tomb Raider miał wykorzystać nową technologię – VXAO.

c0nrad

View more posts from this author