WGW Demo

Pierwsze targi gier komputerowych o nazwie Warsaw Games Week, na które ekipa Tomb Raider Center miała okazję zawitać dzięki Tomkowi oraz polskiemu oddziałowi Microsoftu , przekroczyły nasze oczekiwania. Event okazał się być większy niż się spodziewaliśmy – wiele stoisk tematycznych dotyczących m.in. Mirror’s Edge Catalyst czy Halo 5 oraz oczywiśćie najbardziej przez nas oczekiwany Rise of the Tomb Raider, profesjonalne wykonanie i atrakcje na miarę E3.

 

Demo, w które mieliśmy okazję zagrać zostało już wcześniej opublikowane w sieci. Jesteście pewnie ciekawi jakie są nasze wrażenia?

Przede wszystkim zacznijmy od strony audiowizualnej. Jak można się było spodziewać, Lara wygląda perfekcyjnie. Każdy szczegół jej twarzy jest animowane, nowy TressFX zaskakuje płynnością i naturalnym zachowaniem, a gra świateł jest wręcz fenomenalna. W niektórych miejscach można dostrzec poszarpane cienie i niski poziom antyaliasingu, ale pewnie dlatego, że grę testowaliśmy na ekranach, które znajdowały się kilkanaście centymetrów od naszych oczu. Doświadczenie zupełnie różnić się będzie w typowym zaciszu domowym.

Przejdźmy do strony gameplayowej. Trudno powiedzieć na podstawie testowanego fragmentu, ale doświadczenie jest bardzo podobne jak w przypadku poprzedniczki. Lara oczywiście ma płynniejsze ruchy, co widać na filmiach w sieci, ale z nich nie dowiemy się, jak naprawdę się “gra”. Na szczęście możecie być spokojni – jak w przypadku Tomb Raider 2013 – rewelacja.

Fragment, w który graliśmy to znany z internetu Grobowiec Proroka z Syrii. Żadne z nas nie widziało rozwiązania zagadki w sieci, ponieważ zgodnie stwierdziliśmy, że wolimy poczekać aż sami zagramy. Niestety rozwiązanie jej nie było żadnym wyzwaniem. Na szczęście jak mówi Meagan Marie, rzecznika prasowa Crystal Dynamics: “Zapewniam, że w grze będą trudniejsze grobowce. To był tylko początkowy dla wprowadzenia!”. Tak więc musimy mieć nadzieję 😉

Mamy dla Was także ciekawostkę – gra pokazała nam ilość obiektów, jaką będzie trzeba znaleźć, by ukończyć grę w 100%. To aż… 394 obiekty. Nie wiemy, czy to finalna liczba, czy zostało jeszcze coś wprowadzone po oddaniu owej wersji gry do testów. Dodatkową ciekawostką jest śmierć bohaterki. Na całą lokację mogliśmy tylko zobaczyć jedną i tą samą animację umierania. Lara pod wodą dostaje filarem w głowę i traci świadomość, po czym gra restartuje się do ostatniego punktu kontrolnego.