Warsaw Games Week: Wrażenia z Rise of the Tomb Raider [VIP Day]

Pierwsze targi gier komputerowych o nazwie Warsaw Games Week, na które ekipa Tomb Raider Center miała okazję zawitać dzięki Tomkowi oraz polskiemu oddziałowi Microsoftu w pewien sposób skradły nasze serca. Event okazał się być większy niż się spodziewaliśmy – mogliśmy zobaczyć wiele stoisk tematycznych dotyczących m.in. Mirror’s Edge Catalyst czy Halo 5, oraz oczywiście najbardziej przez nas oczekiwany Rise of the Tomb Raider.

Podczas dnia przeznaczonego dla gości VIP odbywały się różne pokazy wystawców, którzy próbowali przyciągnąć dziennikarzy, fotografów i graczy. Między innymi występy taneczne w strefie Ubisoft czy konkursy w strefie PlayStation. Było mnóstwo atrakcji dla różnych typów graczy – od symulatorów wyścigowych po same google VR jak Oculus Rift czy PlayStation VR.

IMG_3614

Tancerki w strefie Ubisoft (Just Dance).

Po południu w strefie Xbox’a Tomasz Świeściak, przedstawiciel Microsoftu, przedstawił obszerną prezentację tytułów na Xbox One, w które będziemy mieli okazję już w tym roku zagrać. Mogliśmy zobaczyć gameplay z Halo 5 czy Quantum Break, a z Rise of the Tomb Raider pokazany został niestety sam trailer.

tomasz

Tomasz Świeściak na prezentacji tytułów Xbox One.

Całą naszą relację zdjęciową możecie zobaczyć pod tym linkiem na Facebooku.

Demo RotTR, w które mieliśmy okazję zagrać zostało już wcześniej opublikowane w sieci. Jesteście pewnie ciekawi jakie są nasze wrażenia?

Przede wszystkim zacznijmy od strony audiowizualnej. Jak można się było spodziewać, Lara wygląda perfekcyjnie. Każdy szczegół jej twarzy jest animowany, nowy TressFX zaskakuje płynnością i naturalnym zachowaniem, a gra świateł jest wręcz fenomenalna. W niektórych miejscach można dostrzec poszarpane cienie i niski poziom antyaliasingu, ale pewnie dlatego, że grę testowaliśmy na ekranach, które znajdowały się kilkanaście centymetrów od naszych oczu. Doświadczenie zupełnie różnić się będzie w typowym zaciszu domowym.

Przejdźmy do strony gameplayowej. Trudno powiedzieć na podstawie testowanego fragmentu, ale odczucie jest bardzo podobne jak w przypadku poprzedniczki. Lara oczywiście ma płynniejsze ruchy, co widać na filmiach w sieci, ale z nich nie dowiemy się, jak naprawdę się “gra”. Na szczęście możecie być spokojni – jak w przypadku Tomb Raider 2013 – rewelacja. Innymi słowy, jeśli podobał Wam się styl w poprzedniczce, nie będziecie zawiedzeni.

Fragment, w który graliśmy to znany z internetu Grobowiec Proroka z Syrii. Żadne z nas nie widziało rozwiązania zagadki w sieci, ponieważ zgodnie stwierdziliśmy, że wolimy poczekać aż sami zagramy. Niestety rozwiązanie jej nie było żadnym wyzwaniem. Na szczęście jak mówi Meagan Marie, rzecznika prasowa Crystal Dynamics: “Zapewniam, że w grze będą trudniejsze grobowce. To był tylko początkowy dla wprowadzenia!”. Musimy więc mieć nadzieję 😉

rottrklaudia

Podczas dzisiejszego dnia nie zabrakło także naszej Lary Croft, czyli Klaudii.

Mamy dla Was także ciekawostkę – gra pokazała nam ilość obiektów, jaką będzie trzeba znaleźć, by ukończyć grę w 100%. To aż… 394 przedmioty. Nie wiemy, czy to finalna liczba, czy zostało jeszcze coś wprowadzone po oddaniu owej wersji gry do testów. Również Meg nie jest pewna: “Wersje te nie są finalnymi, więc nie jestem pewna czy ukazują ostateczną liczbę. Wiem natomiast, że oscylują w tej granicy, czyli coś ponad 300 przedmiotów do znalezienia!”. Dodatkową ciekawostką jest śmierć bohaterki. Na całą lokację mogliśmy tylko zobaczyć jedną i tą samą animację umierania. Lara pod wodą zostaje uderzona filarem w głowę i traci świadomość, po czym gra restartuje się do ostatniego punktu kontrolnego.

Na dzisiaj to już koniec. Odezwiemy się jeszcze do Was po drugim dniu targów, lub dodamy więcej zdjęć. Jeszcze raz dziękujemy Tomkowi za bilety, bez których nie bawiliśmy się tak dobrze, jak dziś!

Zakaz kopiowania zdjęć. Wszystkie zdjęcia zawarte w artykule i w albumie na Facebooku należą do serwisu Tomb Raider Center. Kontakt: tombraidercenter@gmail.com

c0nrad

View more posts from this author